ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب پایان فصل برای اسدی پائز، ۱۴ بازیکن خود برای دیدار با کوبا را مشخص کرد لیگ ملت‌های والیبال - ۲۰۲۴ | ایران از کسب سهمیه المپیک دور شد + جدول طعنه سنگین هواداران استقلال به جواد نکونام | به جای تسلیم شدن، عذرخواهی کن! مجازی‌ها علیه نکونام متحد شدند| هشتگ اخراج از استقلال! ایران با ۱۴ مدال در پارادوومیدانی جهان به کار خود پایان داد پخش زنده بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال | کار سخت شاگردان پائژ برای کسب اولین برد برگزاری قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال | زمان برگزاری نیمه نهایی و فینال مشخص شد لیست خروجی پرسپولیس تکذیب شد پیشنهاد خارجی برای سرمربی پرسپولیس رسید ناپل در انتظار کونته
سرخط خبرها

شکستی دیگر برای بسکتبالیست‌های آویژه صنعت مشهد| معضل شوت!

  • کد خبر: ۵۴۱۳۶
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
شکستی دیگر برای بسکتبالیست‌های آویژه صنعت مشهد| معضل شوت!
آویژه صنعت پارسا مشهد در روز شکست از نفت آبادان، تیمی از‌هم‌گسیخته و ناکام در پرتاب‌ها نشان داد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ «اگر پرتاب‌های آویژه به سبد می‌نشست، شاید الان نتیجه ۲ برابر اختلاف به سود نماینده مشهد بود.» این را عنایت‌ا... آتشی، کارشناس گزارشگر بسکتبال به هنگام گزارش کوآرتر چهارم دیدار پارسا مشهد و نفت‌آبادان به زبان می‌آورد. صحبت‌هایی که در لحظه‌لحظه دیدار روز گذشته نماینده مشهد مقابل پالایش نفت که از قضا پخش زنده تلویزیونی هم داشت، بدجور به چشم می‌آمد و روی مخ هواداران بسکتبال مشهد بود.
 
آویژه‌صنعت پارسا درحالی دیدار شب گذشته خود در چهارچوب هفته پنجم لیگ برتر را به نفت‌آبادان با نتیجه ۷۱‌بر‌۵۹ واگذار کرد که عملکرد فنی ضعیف این تیم، حتی صدای گزارشگر بازی را هم در‌آورده بود. شاگردان سرجان ایوانوویچ صربستانی گویا هیچ نشانی از تیم باصلابت و هوشیار فصل قبل ندارند. آن‌ها در دیدار شب گذشته از‌هم‌گسیخته، عجول، بی‌پست و صد‌البته تیمی بدون شوت‌های موفق بودند!

از کوآرتر مرگ تا اپیدمی ناکامی

کوآرتر اول دیدار درست همان چیزی شد که مشهدی‌ها از آن می‌ترسیدند. آبی‌پوشان شهر مشهد پُر‌اشتباه ظاهر شدند، چنان‌که هر توپی را می‌انداختند راهی به سبد نداشت و در مقابل آبادانی‌ها به‌راحتی توپ را به سبد می‌نشاندند. آویژه درحالی کوآرتر اول را ۲۵‌بر‌۱۱ واگذار کرد که همین نتیجه ۱۰ دقیقه اول کافی بود تا برنده بازی را تیم جنوبی بدانیم. شاگردان سرجان در این کوآرتر بنای پرتاب‌های ناکام را در کارشان گذاشتند و تا پایان بازی گرفتار اپیدمی ناکامی در پرتاب شدند!
 
آمار ضعیف تنها ۲۵‌درصد پرتاب‌های سه‌امتیازی آویژه که در طول این بازی به سبد نشسته است، خود نشانگر معضل پرتاب در این تیم است. معضلی که به‌زعم کارشناسان بسکتبال متأثر از نداشتن تمرکز و آشفتگی ذهنی بازیکنان است. حال اینکه چه اتفاقی افتاده که دستان مردان پارسا به هنگام پرتاب توپ می‌لرزد، مسئله‌ای است که باید از درون باشگاه به آن پاسخ بدهند! البته آسمان‌خراش‌های آویژه توپ‌های زیادی را به‌سمت سبد حریف جنوبی پرتاب کردند؛ اما هیچ‌کدام به سبد ننشست.

ضعیف در پرتاب، محکم در دفاع

آمار گل‌های خورده و زده آویژه‌صنعت پارسا مشهد تا‌به‌اینجای فصل نشان می‌دهد سرجان ایوانوویچ هر‌چه در تقویت تفکرات دفاعی تیمش موفق بوده، در فاز حمله نتوانسته است شاگردانش را به پرتاب‌های امتیازآور برساند. آویژه در ۵ بازی ۳۶۴ گل زده داشته است. این در‌حالی است که رعد پدافند، تیم ضعیف‌تر مشهدی، در این گروه در ۶ بازی ۴۰۰ گل زده و این نشانگر ضعف آویژه است. در سوی مقابل مشهدی‌ها ۳۵۷ گل خورده داشتند که شهرداری گرگان صدرنشین، آمار گل خورده‌اش با ۴۲۲ از آویژه بدتر است.

ستاره‌ای به نام سعید

سعید داورپناه، ستاره بلامنازع این بازی بود؛ شوتینگ‌گارد با‌تجربه و میدان‌دیده نفت‌آبادان که در بازی شب گذشته بدجور موی دماغ مشهدی‌ها شد. داورپناه با ۲۲‌امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد. او در ریباند و پاس منجر‌به‌گل هم جزو بهترین‌های تیمش بود. در سوی مقابل خارجی‌های کم‌فروغ آویژه در روز بد سایر بازیکنان تیم مشهدی توانستند با ۱۹ و ۱۲‌امتیاز بهترین بازیکنان تیمشان باشند. پونیاوویچ و ماراویچ، ۲ صربستانی این فصل آویژه هستند که به‌هیچ‌عنوان نتوانستند جای خالی کورین را پُر کنند.

مغز متفکری که نیست

علیرضا زهی، کارشناس بسکتبال، معتقد است «نبود مغز متفکر» در تیم آویژه‌صنعت پارسا مهم‌ترین عامل ناکامی مشهدی‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر است.
او با اشاره به نقش کورین هنری، ستاره آمریکایی فصل گذشته آویژه می‌گوید: از قدیم گفتند گارد رأس، مربی دوم یک تیم است و نقش مهمی دارد. بازیکن گارد رأس همچون قلب کار پمپاژ خون به نقاط مختلف بدن را انجام می‌دهد. او تصریح می‌کند: تیم آویژه در بازی روز گذشته بدون پست بود و خارجی‌های این تیم هم ضعیف‌تر از حد انتظارند. شما وقتی یک بازیکن خارجی می‌آورید، باید آن خارجی از بازیکنان داخلی یک‌سر‌و‌گردن بالاتر باشد.
جای خالی عماد سلمانی و کورین هنری این فصل بدجور توی ذوق می‌زند و به نظر مدیران آویژه باید در نیم‌فصل فکری به حال پُر‌کردن این نقاط ضعف تیمشان داشته باشند.

بازگشت به مشهد با دستان خالی

شاگردان سرجان ایوانوویچ بعد از قبول شکست سنگین با ۱۲‌امتیاز اختلاف برابر پالایش نفت‌آبادان به مشهد برمی‌گردند. پارسایی‌ها قرار بود امروز با مس رفسنجان بازی هفته ششم خود را برگزار کنند، اما ابتلای چند بازیکن تیم رفسنجانی به بیماری کرونا، سبب شد تا بازی‌های مس این هفته لغو شود. مشهدی‌ها ۲ هفته دیگر باید باز برای برگزاری دیدار‌های هفته پایانی دور رفت به تهران بروند و با تیم همشهری رعد پدافند، جدالی دربی‌گونه را برگزار کنند. شاگردان سرجان از ۵ دیدار گذشته خود در این مسابقات تنها ۲ پیروزی به ترتیب مقابل اکسون و خانه بسکتبال خوزستان به دست آورده‌اند. مشهدی‌ها مقابل شهرداری گرگان، شورا‌و‌شهرداری قزوین و نفت آبادان شکست‌های سنگینی را متحمل شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->